Three Headed Giant

Het bedrijf Three Headed Giant levert Enterprise Service Management (ESM) aan organisaties voor het optimaliseren van hun interne serviceprocessen. Medewerkers die bijvoorbeeld problemen hebben met bedrijfssoftware, kunnen via ESM een supportvraag indienen bij de IT-helpdesk.

  • Bedrijf
    Three Headed Giant
  • Uitdaging
    Nieuwe bedrijven moesten handmatig aangesloten worden op het ESM systeem, wat arbeidsintensief was en risico meebracht op menselijke fouten. Digitale processen liepen hierdoor niet altijd even soepel of gestroomlijnd.
  • Oplossing
    Een integratieplatform, opgezet met Oracle Integration Cloud, dat verschillende applicaties met elkaar laat communiceren.

Contribute en RKITEK helpen Three Headed Giant met een Oracle-integratieplatform dat applicaties moeiteloos met elkaar laat communiceren

Het bedrijf Three Headed Giant levert Enterprise Service Management (ESM) aan organisaties voor het optimaliseren van hun interne serviceprocessen. Medewerkers die bijvoorbeeld problemen hebben met bedrijfssoftware, kunnen via ESM een supportvraag indienen bij de IT-helpdesk. Deze tickets moeten niet alleen bij de juiste afdeling terechtkomen, maar ook goed doorkomen bij een volgende partij die het ticket uiteindelijk oplost. Met het groeiende aantal applicaties en gespecialiseerde softwarepakketten dat organisaties tegenwoordig hebben, bestaat er een risico op te veel vertakkingen en ruis op de lijn. Aan IT-bedrijf RKITEK, dochteronderneming van Contribute, de taak om Three Headed Giant te helpen met een oplossing die complexe lijnen vereenvoudigt en versoepelt: een integratieplatform dat verschillende applicaties met elkaar laat praten.

Technologie ondersteunt vrijwel ieder aspect binnen organisaties. Met name binnen grotere bedrijven loopt er nogal wat verkeer tussen bijvoorbeeld de IT-afdeling en medewerkers die IT-support zoeken, medewerkers die defecte apparatuur aan de afdeling facilitaire zaken willen melden of een verlofaanvraag via Human Resources willen indienen. Soms kan de IT-afdeling een supportticket oplossen, maar het kan ook verder worden doorgezet naar derde partijen die het ticket moeten oplossen. Three Headed Giant, een telg uit de Cronos Groep, organiseert, structureert en optimaliseert deze dienstverlening met de levering van Enterprise Service Management aan verschillende bedrijven binnen Cronos zelf én daarbuiten. Bedrijven die onderling moeten communiceren met eigen applicaties, maar ook met software van externe klanten.

Oracle Integration Cloud

Three Headed Giant merkte dat deze processen niet altijd even soepel verliepen. Tickets kwamen niet of anders binnen dan verwacht, met te veel, te weinig of incorrecte informatie. Daarnaast moesten nieuwe bedrijven handmatig aangesloten worden op het systeem. IT-bedrijf RKITEK – onderdeel van Contribute – werd ingeschakeld en kwam met de perfecte oplossing: de Oracle Integration Cloud (OIC). Dit integratieplatform laat verschillende applicaties en platformen op een foutloze en gestroomlijnde manier met elkaar communiceren. Een vrij nieuwe technologie waarmee alle applicaties in de cloud verbonden kunnen worden, ongeacht waar deze zich bevinden.

Veelzijdig en gebruiksvriendelijk platform

Claency Fruhschulz, developer bij RKITEK: “Oracle Cloud Integration is een veelzijdig platform. Zo kunnen er data-mappings gemaakt worden en connecties gelegd worden met allerlei platformen, databases en enterprise applicaties dankzij de build-in adapters. Daarnaast is het vooral een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk platform om mee te werken, waardoor Three Headed Giant nu ook zelf gemakkelijk nieuwe klanten kan toevoegen aan het systeem.”

Monitoring van het proces

Standaard komt OIC met een eigen monitoringsysteem, dat problemen gemakkelijk detecteert. De zeer gedetailleerde monitoring en logging maken het mogelijk om het volledige proces op elk niveau te volgen: waar is het misgelopen en waar kunnen zaken aangepast worden. Claency Fruhschulz: “We hebben de Oracle-database van Three Headed Giant nu voorzien van een Oracle APEX-applicatie. Hiermee kunnen we op databaseniveau nog gedetailleerder alle tickets bijhouden. Zo kunnen we de tickets filteren, rapporten uitdraaien, errorcodes ophalen en tickets handmatig doorsturen.

Schaalbaarheid, flexibiliteit en performance

OIC kan zo geconfigureerd worden dat elk ander platform aangesproken kan worden, volgens Claency Fruhschulz. Het platform is ook heel schaalbaar, waarbij je qua volume of het toevoegen van nieuwe klanten, niet snel tegen een limiet aanloopt. Ook zorgt de snelle event-messaging voor veel minder wachttijd tussen tickets, en laat OIC een goede performance zien.

Betrouwbaarheid en zichtbaarheid

Tim Martinez Ferrez, Tooling Administrator bij Three Headed Giant, voegt hier nog een paar voordelen aan toe: “We zien alles binnenkomen, geen zwarte gaten of dozen, het systeem is duidelijk. Als het niet goed gaat, zien we vrij snel waar het probleem zit. Daarnaast is het systeem betrouwbaar. Alles wat binnenkomt, kan ook weer verstuurd worden naar de volgende partij. Deze oplossing is dan ook een 100% match met het product dat we nodig hadden.”

Samenwerking

Ook de samenwerking tussen RKITEK en Three Headed Giant is een echte match. Stefaan de Baene, Managing Partner van Three Headed Giant: “De nauwe samenwerking met RKITEK verloopt heel soepel. We wisselen onderling kennis uit. Wij zijn gespecialiseerd in ticketing tools en RKITEK in integratiewerk. Met hun kennis over de integratiemogelijkheden vullen zij ons perfect aan. Daarnaast denken de developers van RKITEK ook snel en proactief mee. Zo willen we iets bouwen wat ook robuust is voor de toekomst. Ze houden dus rekening met zaken als groei en het aantal boodschappen dat via het platform moet kunnen gaan. Zij geven ons hier advies in.”

Ook Claency Fruhschulz vond het een fijne samenwerking : “Tim Martinez vertaalde veel zaken door naar technische analyses, zodat ik direct de ontwikkeling kon starten zonder tijd te verliezen. Al waren er natuurlijk ook uitdagingen. Ik probeer dan zo constructief mogelijk te handelen. Als het even niet meezit kom ik met een eigen voorstel en probeer vooral vooruit te denken.”

Onze andere Cases

Oracle

Onze kijk gaat ook breder. We helpen jou graag om jouw businessdoelen te bereiken en daarvoor bieden we steeds de beste oplossing op maat van jouw noden. Heb je een specifieke vraag of behoefte die zich buiten het Oracle-portfolio situeert? Ook hier helpen we jou graag met verder!

Samenwerken aan jouw toekomst

Oracle and beyond

Al jarenlang zijn wij de expert in het bouwen van oplossingen met Oracle tools en platformen.

Contacteer ons